Ruda Śląska: W poniedziałki ZUS dłużej otwarty dla klientów
Dodano:
Czas czytania: 5 min.

Ruda Śląska: W poniedziałki ZUS dłużej otwarty dla klientów

Od lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS będą otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju jest coraz lepsza, dlatego ZUS przywraca w poniedziałki wydłużone godziny pracy. W pozostałe dni robocze, czyli od wtorku do piątku, obsługa odbywać się będzie w dotychczasowych godzinach, czyli od godz. 8.00 do godz. 15.00. 

Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw w ZUS. 

- To przede wszystkim duża wygoda dla osób, które są aktywne zawodowo i we wcześniejszych porach nie mogą pojawić się w urzędzie. Ale popołudniowe poniedziałki to także dobry moment na złożenie wizyty w ZUS przez innych klientów, bo zwykle o tej porze jest niewiele osób, więc szybko można uzyskać pomoc – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. 


ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online

Mimo wydłużonych godzin pracy ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z domu. Szybko i bezpiecznie korzystając np. z e-wizyt. 

- Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w urzędzie. Z ekspertem ZUS możemy spotkać się korzystając z wideorozmowy.  W trakcie takiej rozmowy dopytamy o swoją sprawę emerytalną, rentową, czy zasiłkową. Pracownik ZUS powie nam jakie dokumenty są niezbędne do złożenia wniosku i wskaże dogodne rozwiązania. Nie trzeba wychodzić z domu, by uzyskać te informacje – zapewnia Beata Kopczyńska.

E- wizytę umawiamy poprzez stronę internetową www.zus.pl. Do przeprowadzenia takiego spotkania online potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma kontaktu z ZUS została wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób. Z takiej opcji mogą skorzystać także osoby głuche i niedosłyszące,zaznaczając opcję "umów e-wizytę w języku migowym (PJM)". 

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS.W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.


PUE wygodne narzędzie dla każdego

- Nasi klienci mogą już większość spraw załatwić zdalnie, korzystając ze swojego indywidualnego konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Przypomnę tylko, że wnioski o zwolnienie ze składek w ramach Tarczy antykryzysowej, świadczenie postojowe czy aktywację bonu turystycznego – dodaje rzeczniczka. 

Autor / Źródło
Karolina Bauszek-Żurek / ZUS / fot. Magdalena Mikrut-Majeranek

Komentarze (2) DODAJ

erwin
Czy i gdzie przygotowano miejsca parkingowe.
erwin napisał/a:
karl
Czekamy na taką inicjatywę urzędu miasta i jednostek miejskich. Czekamy i pewnie się nie doczekamy...
karl napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe