Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta
Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta
Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta
Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta
Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Zmodernizowana Izba Przyjęć w rudzkim szpitalu oficjalnie otwarta

Chociaż w nowej odsłonie, przebudowana i wyremontowana izba przyjęć w rudzkim szpitalu działa już od jakiegoś czasu, dzisiaj nastąpiło oficjalne otwarcie i przecięcie wstęgi.

Izba Przyjęć w nowej odsłonie to cztery pokoje zabiegowe i trzy gabinety lekarskie, ponadto pokój do badań USG, sale położnicza, ginekologiczna, neonatologiczna i obserwacyjna. W każdym pomieszczeniu działa klimatyzacja. W samej rejestracji wprowadzony został elektroniczny, kolejkowy system przyjęć, a okienka obsługi są teraz bliżej głównego wejścia do szpitala.

Otwarcie miało charakter symboliczny, bo Izba Przyjęć musi pracować nieprzerwanie

Remont rudzkiej Izby Przyjęć trwał trzy miesiące, ale w każdym momencie szpital musiał w pełni funkcjonować i przyjmować pacjentów bez przerw. Mówiła o tym prezes szpitala Katarzyna Adamek:

Jest to symboliczne otwarcie, dlatego że Izba Przyjęć cały czas pracuje - to jest serce szpitala, więc nie możemy sobie pozwolić, żeby wstrzymać przyjęcia pacjentów. Jest to zamknięcie jakiegoś etapu inwestycyjnego w szpitalu, ale obiecujemy, że będą następne niespodzianki i następne udogodnienia da naszych pacjentów - mówiła prezes Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskie, Katarzyna Adamek.

Na oficjalnym otwarciu nie zabrakło również prezydent miasta Grażyny Dziedzic, która przecinała wstęgę wraz ze swoim zastępcą, a także z prezes szpitala oraz kierownikiem Izby Przyjęć.

Bardzo się cieszę, że doczekaliśmy się nareszcie izby przyjęć z prawdziwego zdarzenia, na miarę XXI wieku. Tu będzie się lepiej przebywało pacjentom i lepiej pracowało personelowi. Tak jak pani prezes powiedziała, jest to serce szpitala i najtrudniejszy moment dla wszystkich, zarówno dla pacjenta jak i dla naszego personelu - mówiła przed oficjalnym przecięciem wstęgi Grażyna Dziedzic, prezydent Rudy Śląskiej.

Rudzka izba przyjęć rozpoczyna przy okazji otwarcia akcję edukacyjną pacjentów

Rudzka Izba Przyjęć często jest krytykowana przez mieszkańców, którzy do jej funkcjonowania mają wiele uwag. Część z nich zapewne jest słuszna, ale część może wynikać z braku wiedzy. Szpital na swojej Izbie Przyjęć postanowił rozpocząć akcję edukacyjną:

Akcja, którą dzisiaj rozpoczynamy, jest może nawet ważniejsza niż te wszystkie, wspaniałe inwestycje, ponieważ rozpoczynamy akcję edukacyjną pacjentów. Ze słowa PACJENT uczyniliśmy akronimy, które są po to, żeby pacjent siedząc tutaj przeczytał je i zapoznał się z tym, jaka jest rola izby przyjęć, jak powinni się też zachować, bowiem większość, jeśli nie 99% skarg jest zupełnie bezzasadne. (...) Ta akcja ma pacjentów edukować, uświadamiać, ze to jest szczególne miejsce do ratowania zdrowia i życia, i że nie jest to przychodnia - mówił Tomasz Underman, kierownik Izby Przyjęć rudzkiego szpitala.

Pozostaje mieć nadzieję, że rudzka Izba Przyjęć spełni pokładane w niej nadzieje i mieszkańcy będą mieli mniej powodów do skarg.

Autor
Wojciech Kocjan

Komentarze (19) DODAJ

beta 1231
Sam szpital wymaga wymiany sporego personelu ostatnio na oddziale ginekologicznym pacienici po zabiegach byli zostawieni bez opieki bo nie było pielęgniarek ani dzwonków przy łóżkach a przy chorych zatrudniano osoby którzy tam byli opiekując się swoją rodziną pomagali drugiej osobie leźącej obok samotnie jak podanie pojemnika żeby pacjentka miała gdzie zwymiotować i wyrzucenia tego masakra ,albo podanie basenu ,brak personelu medycznego przy chorych tak 26listopada było na ginekologi
beta 1231 napisał/a:
xxx
Wymiany...???!!! Na kogo ?Gdzie BETA żyje? CHRONICZNY BRAK personelu. Trzeba szanować ten ,który jeszcze pracuje.za chwile nie będzie tego i oddział do zamknięcia
xxx napisał/a:
bbb
Pacjenci byli? Na ginekologicznym oddziale? To faktycznie bajzel jest w tym szpitalu!
bbb napisał/a:
boluś
Osiągnięcie na miarę 'władców' tego miasta. WYREMONTOWALI własnymi rencami' za swoje piniondze! To i mają sie cym chwolić we syćkich merdiach!
boluś napisał/a:
rudzianka
Pozwolę sie wypowiedzieć z innej strony i nie jestem pracownikiem szpitala. Parę razy w życiu byłam na izbie że skierowania lekarza. Odczekalam swoje i zauważyłam nie wiem czy ciekawa rzecz. Bardzo dużo pacjentów traktuje izbę przyjęć jak przychodnie lekarska. Jak czlowiek siedział i słuchał z czym czasem przychodzą pacjenci to masakra. Zamiast iść rano do swojej przychodzi albo na nocną opiekę przychodzą na izbę przyjęć potem tworzą się kolejki gdyż na izbie każdy musi być przebadany czy nie ma zagrożenia życia. Na izbie przyjmowane są osoby przywiezione karetką.wiec wydłuża sie czas oczekiwania. Bardzo dobrze izbę wyremontowano, trzeba jeszcze zrobić remont ludziom w głowach, że izba przyjęć nie jest przychodnią.. Znam parę osób pracujących na izbie i jakby ktoś posłuchał jak to wygląda od ich strony to niepozazdrościl im ich pracy. Owszem taka pracę wybrali ale nie wybierali obelg plucia w twarz..karetka przywiezie pijanego awanturnika też muszą się nim zająć choć wcale to nie jest przyjemne. Tam trzeba być odpornym psychicznie. Każdy pacjent chciałby być traktowany jako wyjątkowy i być ten pierwszy. A jak musi czekać to personel obrywa. Badania krwi nie zrobi się w pięć minut, na to personel izby przyjęć nie ma wpływu. Personel izby przyjęć nie ma wpływu o której zejdzie z oddziału lekarz a też za to obrywa. Często są zmęczeni nadgodzinami bo nie ma komu tam pracować. Więc szanujcie trochę ich pracę i nie róbmy z izby przychodni. Szanujcie to że to też są ludzie ze jeszcze chcą tam pracować a nie wybierają ciepłej posadki w prywatnej klinice. Bo co z tego że będzie piękna wyremontowana izba jak braknie w niej personelu to ja zamkną i będzie trzeba jeździć do innych szpitali. Trochę empatii nikomu nie zaszkodzi.
rudzianka napisał/a:
jana
Rudzianko, to wina pacjenta?! Kilka razy mnie kierowano z przychodni - nie chodzę tam dla przyjemności. Ale ostatnio "odkryłam" inne IP - poza miastem. I co? w ciągu godziny wszystko załatwione, personel miły, kompetentny. Jak dla mnie - znów wyrzucone pieniądze, bo nie ma ratunku dla rudzkiego szpitala. Chamstwo pozostanie, nawet w najlepiej wyremontowanych pomieszczeniach nie zmieni się w kulturę i organizację po przecięciu wstęgi.
jana napisał/a:
pacjent
Wielkie dzięki Rudzianko za ten komentarz .Nie mam nic wspólnego z pracą w szpitalu ale dokładnie niemal słowo w słowo napisałbym to samo .Dlaczego? Dlatego właśnie ,że posiadam tę empatię ,Jak łatwo niektórym przychodzi krytyka i opluwanie kogoś .Trzeba każdą sprawę widzieć z dwóch stron i próbować zrozumieć dlaczego jest tak a nie inaczej .Bardzo dobrze ,że napisałaś te kilka słów choć i tak ci wiecznie niezadowoleni będą wiedzieć swoje najlepiej . Oni już tak mają .
pacjent napisał/a:
rozum
Niestety to miecz obusieczny. Ogromna rzesza ludzi, to fakt, nie powinna trafić w oóle na Izbę Przyjeć. Potem jednak pojawia się ktoś z zagrożeniem życia, ale z nieoczywistymi objawami i zostaje zignorowany ze względu na rutynę. I tragedia gotowa.
rozum napisał/a:
lolo
Panie na izbie przyjęć są niemiłe. Zachowują się w pracy gdyby przyszły za karę. Jeżeli któraś z pań wypaliła się zawodowo proszę pomyśleć o zmianie branży.
lolo napisał/a:
ewa
Izba przyjec ok ale nol poraszka totalna pezekonalam sie na wlasnej skurze mogla bym byc już na tamryn swiecie
ewa napisał/a:
leon
Nie bój, analfabetów na tamten świat nie biorą.
leon napisał/a:
efa
Pod choinkę poproś o słownik ortograficzny.
efa napisał/a:
trol
Albo wytrzezwiej
trol napisał/a:
lis
Łooo jest źle padło ci na ortografię!
lis napisał/a:
krecha
Kup sobie pod choinkę słownik ortograficzny
krecha napisał/a:
Łuk
Piękne ściany to nie wszystko!
Łuk napisał/a:
xxxxx
I co z tego że zmodernizowali izbę przyjęć jak i tak zostały stare wredne niemiłe pielęgniarki i kolejki dalej takie same
xxxxx napisał/a:
max
ciesz się że wogóle są, za chwilę nawet ich nie będzie.
max napisał/a:
pacjent
mam nadzieję, że i obsługa w końcu nie będzie miała miny jakby pracowali za karę oraz czas obsługi ulegnie poprawie na korzyść pacjenta.
pacjent napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe