Trasa N-S w kierunku północnym otwarta
Dodano:
Czas czytania: 6 min.

Trasa N-S w kierunku północnym otwarta

Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka trasy N-S – od węzła z Drogową Trasą Średnicową do ul. Magazynowej. Dziś odbyło się oficjalne otwarcie tego fragmentu drogi.

Trasa N-S w kierunku północnym otwarta

Zakończyła się budowa pierwszego odcinka trasyN-S na północ – od węzła z Drogową Trasą Średnicową do ul. Magazynowej. Inwestycja ta oprócz wykonania blisko 600 m trasy obejmowała budowę ronda turbinowego przy ul. Magazynowej oraz przebudowę tej ulicy na odcinku ok. 350 m. W ramach inwestycji wybudowane zostało 2,5 km kanalizacji,1 km gazociągu oraz ponad 0,5 km ciepłociągu. Powstały też nowe chodniki, ścieżka rowerowa oraz oświetlenie. Wybudowane zostały ponadto dwa zbiorniki retencyjne.

- To ważny dzień nie tylko dla kierowców – mówi prezydent Michał Pierończyk. - To ważny dzień dla przyszłości Rudy Śląskiej, gdyż otwarcie naszego najważniejszego szlaku komunikacyjnego w kierunku północnym otwiera nasze miasto na nowych przedsiębiorców i inwestorów. Tak pokazuje nam doświadczenie z otwarcia poprzednich odcinków trasy, wzdłuż której sprzedane zostały tereny i dziś mamy tam naszą małą strefę przemysłową. Bardzo dobre skomunikowanie  z autostradą A-4 przyciąga do nas nowych inwestorów i nowe firmy – dodaje prezydent Michał Pierończyk.

Koszt robót budowlanych prowadzonychna odcinku od DTŚ do ul. Magazynowej wyniósł ponad  62,7 mln zł. Inwestycja była możliwa dzięki pozyskaniu przez magistrat 57,4 mln zł z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład (edycja druga).

Dalszy fragment trasy N-S w kierunku północnym

Przypomnijmy, iż niedawno miasto wyłoniło wykonawcę na budowę kolejnego etapu trasy N-S  w kierunku północnym. Jest to firma Eurovia Polska S.A. To ponad 2,2-kilometrowy odcinek od ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej. Jego realizacja pozwoli w praktyce na dojazd trasą N-S do granicy z Bytomiem. Zakres planowanej inwestycji obejmuje budowę drogi od ronda na  ul. Magazynowej do ulicy Piastowskiej w rejonie ulicy Na Łąkach. Całe zadanie podzielone zostało na 2 odcinki: pierwszy od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej oraz drugi od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 143 mln zł. Co ważne na jego realizację miasto ma zapewnione finansowanie z budżetu państwa. Całość tej części trasy powinna być gotowa  w 30 miesięcy od momentu rozpoczęcia robót.

Budowa tego fragmentu budzi wiele kontrowersji, głównie związanych z wycinką drzew. Łącznie pod topór trafi 4830 drzew, zgodnie z decyzją ZRID. W ramach nasadzeń zastępczych miasto posadzi 622 nowe drzewa i 7508 krzewów.  Liczba nasadzeń wynika z decyzji ZRID.

Czytaj więcej:

Ostatni odcinek trasy N-S na południe – od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego

Ponadto niedawno ogłoszony został przetarg na budowę ostatniego odcinka trasy N-S na południe – od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego. Ten fragment inwestycji obejmuje budowę odcinka trasy N-S od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego wraz z przebudową fragmentu ul. 1 Maja. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 28 miesięcy, nie licząc okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). Na inwestycję władze Rudy Śląskiej pozyskały ponad 200 mln zł unijnego dofinansowania. Dzięki budowie tego odcinka w całości domknięte zostanie połączenie pomiędzy Drogową Trasą Średnicową a autostradą A4.  

W ramach budowanego połączenia drogowego powstanie dwujezdniowa trasa łącząca istniejący węzeł przy ul. Bielszowickiej z węzłem autostradowym. Wybudowany zostanie wiadukt nad linią kolejową oraz cmentarzem w rejonie ul. 1 Maja o długości ponad 150 m. Tym samym będzie to najdłuższy tego typu obiekt na całej długości budowanej trasy N-S. W rejonie ul. Mostowej powstanie także kładka pieszo-rowerowa. Ponadto przebudowana zostanie  ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4. W sąsiedztwie szkoły podstawowej i cmentarza powstanie także parking na ok. 70 samochodów osobowych.

Autor / Źródło
Karolina Bauszek-Żurek / fot. Krzysztof Faber - DronRuda / UM Ruda Śląska

Komentarze (21) DODAJ

mieszkaniec
Jaki ja jestem szczęśliwy, że mieszkam w mieście gdzie wszyscy na wszystkim się znają ,to niesamowite. Po co właściwie ten cały sztab inżynierów, projektantów, którym trzeba płacić ,jak Erwin ,Lyjo,Sztefan i Krista by wam to za darmo wytyczyli i to tak ,żeby ani jednego drzewa nie wycięli.
mieszkaniec napisał/a:
hahaha
Super długi odcinek.... Hahaha
hahaha napisał/a:
przemoo
Ale ta sygnalizacja świetlna przy DPD , porażka! Źle ustawione światła tworzą korki i od ronda i na górze NS ! Co za dziadostwo....
przemoo napisał/a:
cyprian
Inwestorzy najważniejsi, byleby ich przybyło. Nie ważne, że zdegradowano środowisko zwierząt i roślin. Smogu przybędzie więcej. Co za tym idzie wzrośnie zachorowalność na raka. To dopiero mały etapik tej trasy, a już poczynił tyle szkód.
cyprian napisał/a:
mleczna droga
Nadal nikt nie wytłumaczył dlaczego z bezkolizyjnych skrzyżowań zrezygnowano, droga w okolicy DTS oraz te rono na Magazynowej będą się korkować!
mleczna droga napisał/a:
kpina + ironia / szydera
Zrezygnowano z bezkolizyjnych skrzyżowań, bo... tak było taniej i szybciej? Tanio, szybko, byle jak - to nasza myśl przewodnia... xDDD
kpina + ironia / szydera napisał/a:
kpina + ironia / szydera
Chociaż po namyśle stwierdzam, że z tym "szybko" to bym nie przesadzał... xDDD
kpina + ironia / szydera napisał/a:
ehhhhh
Zrobcie cos z tym portalem by po dodaniu waszych zdjęć w galerii,mozna bylo je ogladac tak by je powiększać...
ehhhhh napisał/a:
portal
Bez wyskakiwania błędów! Przez które nie można dodawać komentarzy!
portal napisał/a:
marian
A dodatkowo komentarze po kilku chwilach od dodania, a nie jak teraz po 3 !!! dniach
marian napisał/a:
uniżony mieszkaniec
Dziękuję Szanowna Władzo za tak wspaniałe wybudowanie za nasze piniodze, kłaniam się do kolan. To wspaniały i wyjątkowy moment, cudowne uczucie móc zobaczyć chwilę przecięcia wstęgi.
uniżony mieszkaniec napisał/a:
sdfg
tego co zgodzil sie puscic ta droge przy ulicy slowianskiej powinni ukamieniowac!
sdfg napisał/a:
fajer
Bardzo dobrze, jedyny sensowny przebieg i wiadomo od nim od jakis 20 lat. Teraz sie obudzila grupa pieniaczy na czele z nieradnym i bija piane.
fajer napisał/a:
hanys
zielona strzałka na zjeździe z DTŚ to teraz fatalne nieporozumienie, korek będzie do orlena.
hanys napisał/a:
artur
A Halemba dalej bez dostępu do autostrady i drogi szybkiego ruchu.
artur napisał/a:
mieszkaniec norwida
Dziękuję Dziękuję jeszcze raz dziękuję Panu Prezydentowi za zrobienie z ulicy Norwida dodatkowej trasy szybkiego objazdu,strach teraz przejść na drugą stronę ulicy.Powiem krótko szybkość jeszcze raz szybkość, łącznie z wyprzedzaniem na tych śmiesznych progach zwalniających ograniczenie do 30 km/hMoże byś Pan postawił jakiś patrol do po hamowania tych szybkich kierowców .A to dopiero pierwszy dzień Pozdrawiam
mieszkaniec norwida napisał/a:
beti
Coś wspaniałego.
beti napisał/a:
marian
Dlaczego w północnym odcinku zaniechali bezkolizyjnego przejazdu? W 3 zjazdach na Bielszowice można było wybudować rondo pod i N-S na wiadukcie, a na magazynowej i w przyszłości na piastowskiej już nie? Miejsce jest? I co? Spowolnienie ruchu i smród z ruszających i hamujących aut jest lepszy niż przejazd z jednakową prędkością na wiadukcie?
marian napisał/a:
mieszkanka
Ktoś, kto projektował i klepnął zbudowanie ronda przy magazynowej powinien beknąć za to. Niepoważne, by na drodze o średniej prędkości 80km/h w miejscu w którym będzie największy ruch robić rondo… mieszkańcy tamtych rejonów zamiast być odciążeni i nie mieć korków będą mieli kolejną zakorkowaną drogę. I to jeszcze w miejscu gdzie jezdzi dużo ciężarówek….
mieszkanka napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe