488251253_1116780073822811_4919070549222665031_n.jpg
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Ruszyła przebudowa linii kolejowej na trasie Katowice – Ruda Śląska – Gliwice

Ruszyły prace nad uruchomieniem alternatywnej trasy kolejowej, łączącej Katowice i Gliwice. Linia będzie przebiegała przez Rudę Śląską – w mieście pojawią się nowe przystanki kolejowe!

Rusza wyczekiwana inwestycja

Od niemal 30 lat linią nr 141 poruszały się wyłącznie pociągi towarowe – to jednak już niebawem się zmieni! Wystartowała szumnie zapowiadana przebudowa linii w ramach programu Kolej Plus. Będzie łączyła Katowice z Gliwicami, stanowiąc alternatywę dla innych rodzajów transportu zbiorowego. W ramach projektu wybudowanych lub odtworzonych zostanie 7 nowych przystanków kolejowych: Zabrze (Osiedle Wyzwolenia), Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice i Chorzów Hajduki.

Modernizacja ponad 20 kilometrów linii kolejowej umożliwi pociągom rozwijanie prędkości do 120 km/h. Wspomniana inwestycja ma przyczynić się do popularyzacji kolei w województwie śląskim. 

- Liderem tego projektu jest Ruda Śląska, jednak większą dostępność do kolei  i bezpośrednie połączenia z Katowicami zyskają również mieszkańcy Zabrza i Chorzowa – czytamy w komunikacie GZM.

Praca wre!

Umowę na realizację prac projektowych i budowlanych podpisano w październiku minionego roku. Jak przekazuje Transport GZM, od marca rozpoczęto już intensywne działania w ramach inwestycji. Prace rozpoczną się m.in. od przebudowy toru pomiędzy stacjami Ruda Bielszowice i Ruda Kochłowice. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczy na realizację zadania 116 mln złotych.

Autor / Źródło
Magdalena Świerczek / Transport GZM

Komentarze (21) DODAJ

wanat
Połączenie N-S ki z A4 praktycznie odciąży przejazd kolejowy. Wystarczy przejechać oddanym odcinkiem N-S i sprawdzić jak odciąża ruch.
wanat napisał/a:
marian
Że co ?
marian napisał/a:
se
W mojej ocenie, nie na darmo zamknęli tę trasę. W sumie ktoś jakby mieszkał na Halembie to jedynie dobrze. Tylko zamknęli to, bo mało kto z tej linii korzystał. W planach jest też trasa Katowice-Bytom, przez Orzegów. I ta trasa już ma trochę więcej sensu.
se napisał/a:
erwinkietasl
Super, że pociągi będą śmigać 120 km/h... szkoda, że auta obok będą stać 120 minut w korku, bo przejazd w Wirku będzie zamykany co 15 minut... Inwestycja na medal – z betonu!
erwinkietasl napisał/a:
mieszkanka wireckiej
Mam nadzieję, że kolej posprząta po sobie po skończonych pracach( nie tak, jak 10 lat temu, gdy też robili tu jakiś remont torów) i że nasadzi nowe drzewa w miejsce doszczętnie wysieczonych i kompletnie zniszczonej zieleni wzdłuż ulicy Wireckiej.
mieszkanka wireckiej napisał/a:
adik
Zatkają miasto na dobre! Czas opuszczać to miejsce. Pa!
adik napisał/a:
pa
P..tej. pa Adiku
pa napisał/a:
iks
Zatkają??? Kolej służy właśnie do odtykania miast. Weź pomyśl....
iks napisał/a:
maszyniok
I myślisz, że jak ktoś ma samochód, to na te parę km przesiądzie się do pociągu, w zupełności wystarczy trasa GLIWICE-KATOWICE przez RUDĘ ŚL.
maszyniok napisał/a:
ddd
Dojazdy do centum Katowic samochodem jest i bedzie coraz bardziej utrudniany. Wspolczuje jak ktos nie ma innej alternatywy niz jazda puszkom.
ddd napisał/a:
maszyniok
Strata pieniędzy, z 30 lat temu jeździli tędy pociągi pasażerskie, zainteresowanie było znikome, teraz gdy prawie każdy ma samochód, to tym bardziej nikt nie będzie jeździł pociągiem, lub w bardzo małych ilościach.
maszyniok napisał/a:
martyna
Chyba nie każdy ma samochód, ja cały czas autobusy, pociąg, dojeżdżam do pracy do Katowic i daję radę, trzeba tylko mieć cierpliwość
martyna napisał/a:
maszyniok
Czyli ty jedna, no może jeszcze z 5 osób wsiądzie na Wirku i to tyle.
maszyniok napisał/a:
maszyniok
Minusują same tępe dzidy, a to sama prawda.
maszyniok napisał/a:
pa
Jo cie tyz minusuja :)
pa napisał/a:
marian
A razem z tą przebudową wybudują wiadukty, żeby przy jeszcze zwiększonym ruchu kolejowym nie zatkać do końca przejazdów na 1 Maja, Radoszowskiej i Halembskiej? Co miasto zrobiło w tym kierunku?
marian napisał/a:
mieszkaniec
Racja.Najpierw musi powstać połączenia węzła Wirek z trasą NS.Tym powinien zająć się Pan Prezydent, a nie budową tej trasy na północ.
mieszkaniec napisał/a:
iks
Trasa na północ to osobny projekt, a połączenie z autostradą jest już w trakcie projektowania. Powstanie tam również wiadukt nad linią kolejową nr 141.
iks napisał/a:
ktoś
Przecież wszystko powstaje
ktoś napisał/a:
nolan
Super. Już teraz korek przy zamknięty szlabanach blokuje pól Wirku, a jak jeszcze uruchomią nowe linie to korki będą się tworzyć co chwilę i sięgać chyba do Plazy.
nolan napisał/a:
et-44
i i se będzie podjeżdzac do pracy osobówką
et-44 napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe