Ruda Śląska: Na początku września rusza przebudowa ul. Wolności
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Ruda Śląska: Na początku września rusza przebudowa ul. Wolności

Na początku września rusza przebudowa ul. Wolności. W pierwszej kolejności drogowcy zajmą się przebudową skrzyżowania z ul. Zabrzańską i 1 Maja, gdzie powstanie rondo. Wczoraj wykonawcy przekazany został teren pod realizację całości inwestycji. 

Ruda Śląska: Przebudowa ul. Wolności

Ulica Wolności to droga powiatowa o długości 1,7 km, pełniąca ważną rolę w układzie drogowym miasta jako łącznik centrum dzielnicy Ruda z drogami wojewódzkimi nr 925 i 902 (Drogowa Trasa Średnicowa). Już wkrótce rozpocznie się gruntowna przebudowa ulicyna całej jej długości. Całość ma być gotowa w 2024 r.

- Przebudowa ul. Wolności to obok budowy trasy N-S najważniejsza drogowa inwestycja w mieście. Zakres zadnia jest bardzo szeroki, stąd też taki, a nie inny czas trwania wszystkich robót. Po ich zakończeniu główny układ komunikacyjny w tej części miasta będzie praktycznie w całości zmodernizowany - podkreśla Jacek Morek, pełniący funkcję prezydenta miasta.

W ramach inwestycji powstanie:

  • rondo na skrzyżowaniu z ul. Zabrzańską i 1 Maja,
  • sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Kościelną i Wieniawskiego,
  • chodniki i ścieżki rowerowe,
  • oświetlenie,
  • kanalizacja deszczowa,
  • przebudowana zostanie ul. Starowiejska.

Przebudowa ul. Wolności ma się zakończyć w 2024 r.

Jej koszt wyniesie 60 mln zł. Pomocne przy realizacji tej inwestycji będą środki z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Miasto pozyskało na ten cel 12,5 mln zł, natomiast ogółem w ramach drugiego rozdania środków z tego funduszu Rudzie Śląskiej przyznano  19 mln zł, a łącznie w trzech dotychczasowych edycjach RFIL miasto pozyskało ponad 31 mln zł.

Autor / Źródło
Redakcja / UM Ruda Śląska

Komentarze (47) DODAJ

daniel
Śmiym stwierdzić, że terozki jedzie sie lepij niż przed remontem. Rano w kierunku Bytomia żodnych korków, nazot po połedniu z Bytomia płynny ruch, durś sie jedzie bez zatrzymywanio (no dobra w drugo strona po połedniu trocha sie robi sznurek ale auta durś jadą a nie stoi sie nie wiadomo wiela na światłach). Zoboczymy co bydzie potym, godom yno jak jest teroz.
daniel napisał/a:
padre
Największą przyczyną korków na rondach jest naście przejść dla pieszych ulokowanych w pobliżu tychże rond. Obecne przepisy wymuszają zatrzymanie ruchu przed każdą mamyją co się pojawi w pobliżu przejścia
padre napisał/a:
prezes
Ronda zwiększają przepustowość skrzyżowań. Na podstawie przeprowadzonych badań , tam gdzie ronda zastąpiły tradycyjne skrzyżowania opóźnienia w przepływie ruchu zmalały nawet o 89%. Związane jest to głównie z tym, że rondo nie wymusza zatrzymania się pojazdu a jedynie jego zwolnienie.Każde jedne badanie, każda symulacja potwierdza to iż ronda zwiększają przepustowość! Matoły, jak zwykle narzekanie narzekanie. Gdyby na halembie ronda nie powstały stali byście w 2x większych korkach
prezes napisał/a:
kwiatowe
Prezesie, tam niedlugo bedzie rownolegla 4pasmowa N-S, po co ci rondo?!
kwiatowe napisał/a:
roman
Ronda nie spełniają swojej roli przy takim natężeniu ruchu i wzmożonego ruchu pieszych w tym rejonie. Dodatkowo przystanek bez zatoczki + światła na skrzyżowaniu na Wieniawskiego z Kościelną i to co masz zyskać na rzekomym rondzie, stracisz na całości tej trasy. Inwestycja zupełnie nie przemyślana. Takie podawanie liczb ze średnich statystyk mija się z celem.
roman napisał/a:
error
Czy kaszubski główny specjalista ds. wycinek, podjął przed swoim wymarszem z magistratu decyzję o ogołoceniu ul. Wolności z reszty drzew?
error napisał/a:
darek
Na pewno. Obstawiam, że 90% drzew nieopodal starych torów tramwajowych będzie wycięta. Ludzie po części sami sobie winni bo nie protestują, a potem w lecie będzie płacz, że 50 stopni od betonu.
darek napisał/a:
olo
Rondo to bardzo bezpieczny rodzaj skrzyżowania. Mamy kilka rond np. na Wirku i wszystkie świetnie działają. Sygnalizacja świetlna będzie tylko dla tramwajów i to też dobry pomysł. Rondo nie faworyzuje żadnego kierunku ruchu i w tym miejscu to jego kolejna zaleta. Popieram jego budowę na Karmańskim.
olo napisał/a:
binia
Szczególnie na tym wireckim rondzie jest bardzo bezpiecznie gdy matoły jadą pod prąd
binia napisał/a:
mutlley
Koło plazy mi też [...] na czolowke wyjechjol proponuje żeby w rs wszędzie były ronda to nie trzeba będzie wyjeżdżać do Angoli
mutlley napisał/a:
olo
To nie wina ronda tylko matołów, ale nawet oni wypadku groźnego nie spowodowali póki co...
olo napisał/a:
michał
"Na rondzie w lewo"
michał napisał/a:
m.o.
No właśnie jak wjedziesz w lewo to walisz pod prąd.
m.o. napisał/a:
teresa
Kto wpadl na taki glupi pomysł zeby na takim krotkim odcinki 3 ronda były? ??--w strone magazynowej -jedne---przy kauflandzie -drugie -no i bum-trzeba jeszcze na skrzyzowaniu zrobic??- jak macie za duzo pieniedzy to lepiej zrobcie jakas wiatę na przystanku -na ul. Joanny,w strone Orzegowa-jesien, zima idzie i ludzie znow beda na przystanku moknac-juz 2 rok bez wiaty,ktora poprzednio rozebrali i nic nie zrobili .
teresa napisał/a:
lipinsztift
Jedna wiata wystarczy,dalej kupic paryzole toi kalfas suchy.
lipinsztift napisał/a:
paweł
Powiem tylko tyle .że to będzie tak jak na Halembie. bo jest rondo za rondem i w godzinach szczytu Halemba jest zakorkowana
paweł napisał/a:
apsik
Jakby tam były skrzyżowania to korków by nie było?Pomyśl trochę, korki to nie skutek istnienia rond.
apsik napisał/a:
pola
Po co ci wiata jak autobusy i tak nie jeżdżą
pola napisał/a:
teresa
Na twojej ulicy autobusy nie jezdza--a poza tym ty i tak nie jezdzisz ,tylko zagladasz zza gardinki kto idzie na przystanek .
teresa napisał/a:
pola
Nie musze jeździć tymi złomami. Czekać i zastanawiać się czy? i kiedy? przyjedzie w czasie deszczu czy upału. Po prostu wsiadam w auto i jadę gdzie chce i kiedy chce w komfortowych warunkach. Ot taka mała różnica
pola napisał/a:
teresa
Przemawia przez ciebie snobizm--typowa blondynka w czerwonym autku.
teresa napisał/a:
krzysztof
A może przedłużyć n-s przynajmniej do ul Magazynowej i tam zrobić tymczasowe rondo (kiedy budowano DTS takie rondo sprawdzało się przy zjeździe). Jak zwykle zaczynać roboty od zablokowania głównego skrzyżowania kiedy nie są zrobione jeszcze alternatywne drogi. Tematu świateł na Wolności i Kościelnej nie skomentuje bo po prostu nie wiem jak można uzasadnić taki pomysł...
krzysztof napisał/a:
klipeczek
Co do inwestycji zgadzam się że światła kościelna z Wieniawskiego to głupota i że się korkuje ale z drugiej strony właśnie jak są korki to z tych dwóch ulic jest najcięższy wyjazd chyba że ktoś przechodzi na pasach albo czerwone światło jest bo inaczej wyjechanie z tych ulic jest nie lada wyzwaniem pozdrawiam
klipeczek napisał/a:
iks
Sam sobie przeczysz. Twierdzisz, że są korki, ale próbę rozwiązania tego problemu nazywasz głupotą. To co, mądrzejsze jest pozostawienie korków???
iks napisał/a:
fax
N-S do magazynowej zróbcie i dalej na Bytom. I problem rozwiązany. Teraz to całe miasto zawalicie nie potrzebnym rondem
fax napisał/a:
kwiatowe
UM zaslania sie, ze projekt opracowali fachowcy, tylko ciekawe jakie dostali wytyczne. Na Karmanskim zrobi sie luzno po dobudowaniu kawalka N-S do Magazynowej. Obecnie Karmanskim mamy bardzo stare sterowanie swiatlami w oparciu o stale interwaly, obecnie buduje sie skrzyzowania akomodacyjne ktore wyznaczaja priorytety w zaleznosci od obciazenia danego kierunku. Swiatla na Wieniawskiego tez nie wiem po co, nie ma tam problemow z wyjazdem. Wystarczylo ogolnie odswiezyc ta droga, wyrwac torowisko, nowe przystanki przy dworcu, sciezka rowerowa, nowe drzewa i by bylo duuuzo taniej i lepiej.
kwiatowe napisał/a:
rado
Najgorsza inwestycja w historii miasta. Defraudacja pieniędzy na pełną skalę. Zakorkowanie głównej drogi miasta na 2 lata (czyli 3-4 lata znając realia), tylko po to żeby potem dalej tworzyły się zatory głównie przez kompletnie nieprzemyślane rondo i światła na kościelnej gdzie 100 metrów dalej jest kolejna sygnalizacja świetlna koło przystanków.
rado napisał/a:
hajer
Szkoda tylko, że ludzie nadal nic nie robią żeby te fanaberie włodarzy zahamować. Mejer jeszcze ma czelność kandydować na prezydenta? Najgorsze to, że znajdą się tumany i na niego zagłosują podniecając się jego oczkiem w głowie czyli spalarnią śmieci w centrum miasta. Nie mówię, że inni rządzący będą lepsi, ale tej władzy trzeba powiedzieć stanowcze nie.
hajer napisał/a:
jan
Hajer tej władzy już nie ma, ale rudziole ją znowu wybiorą, a potem będą narzekać. Tak będzie.
jan napisał/a:
max
Oprócz tumanów, którzy zagłosują jest też spora grupa tych, którzy nic nie zrobią...
max napisał/a:
marian
Po pierona dodatkowe światła na Kościelnej z Wieniawskiego? Mało tam korków? W szczycie i tak wszystko stoi skuli świateł na przystanku i przejścia przy tym skrzyżowaniu, to bez problemu sie tam wyjeżdża. A poza godz. szczytu to też niy ma takiego ruchu, żeby światła musiały być. Rondo na Karmańskim kolejny poroniony pomysł. Za te pieniądze budować N-S do Bytomia i nie potrzeba dodatkowych świateł, ronda i nie będziemy mieć smrodu spalin pod oknami na Wolności.
marian napisał/a:
binia
Najbardziej zmarnowane pieniądze - budowa ronda z sygnalizacją na karmańskim... nie można wyregulować dotychczasowej sygnalizacji? Pozbyć się tych torów i pociągnąć kawałek ścieżki rowerowej( bo troszke dalej już jest) na prawdę trzeba ciężkiego umysłu żeby wymyślić coś takiego?
binia napisał/a:
maria
Ścieżki rowerowej nie trzeba ciągnąć, ona jest ulicą Raciborską, tylko że dekle rowerowe jeżdżą chodnikiem na Wolności. Rowerzyści nie znają przepisów i nie stosują się do znaków, ba tak uczą swoje pociechy.
maria napisał/a:
roweruda
Po sposobie, w jaki nazwała Pani rowerzystów stwierdzam, że z pewnością nie jest Pani zwolennikiem tego środka transportu, który przy obecnych cenach paliw i ogólnych trendach jest coraz częściej wybieraną opcją. Jeśli już jednak zabrała Pani głos to spieszę wyjaśnić, że ul. Raciborską wyznaczony jest szlak rowerowy, nie zaś tzw. "ścieżka". Projektowany ciąg pieszo-rowerowy w ciągu ul. Wolności jest uzasadniony, tym bardziej, że ul. Raciborska zostanie "otwarta" do ul. Zabrzańskiej co spowoduje, że zwiększy się tam ruch kołowy. A ja, jako użytkownik rowera, życzę sobie by jak najmniej pieszych plątało się frywolnie po części ciągu, która nie jest dla nich przeznaczona.
roweruda napisał/a:
kpina + ironia / szydera
No i jak Maria nazwała rowerzystów? Zaczęła zdanie z dużej litery, a mogła sypnąć epitetami. A że rowerzyści często gęsto nie stosują się do przepisów (świadomie bądź nieświadomie), to wiadomo nie od dziś. Użytkownik rowerU.
kpina + ironia / szydera napisał/a:
roweruda
Tak jak nazwała. Patrz wyżej
roweruda napisał/a:
kpina + ironia / szydera
Czyli trafiła w czuły punkt... poczułeś się dotknięty? Ha, ha, ha...
kpina + ironia / szydera napisał/a:
binia
Ścieżki rowerowej nie ma na kawałku od skrzyżowania głównego do skrzyżowania z wawelska. Później nagle się pojawia
binia napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe