Pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących
Pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących
Pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących
Pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących

Aparaty Słuchowe Sobiesław Wietecha to firma działająca na rynku od 10 lat. O zmianach, jakie nastąpiły na przestrzeni tych lat oraz funkcjonowaniu firmy opowiada właściciel – Sobiesław Wietecha. 
 
 
Państwa firma funkcjonuje już od 10 lat. Proszę powiedzieć co w tym czasie się zmieniło? 
Od 10 lat ceny nie zmieniły się. Biorąc pod uwagę inflację i wzrost płacy minimalnej dzisiaj aparaty słuchowe stały się powszechne, nie są luksusem dla wyłącznie bogatszych klientów. Technika cyfrowej obróbki dźwięku pozwala na poprawienie komfortu słyszenia w aparatach.
 
 
Jak z obserwacji oceniacie Państwo problem słuchu wśród młodych ludzi? 
Problem był 20 lat temu, kiedy dostęp do aparatów był mocno ograniczony - dzieci słabosłyszące kierowane były do szkoły specjalnej razem z dziećmi inaczej upośledzonymi. Dzisiaj niedosłuch wykrywany jest bardzo wcześnie tj. w 1 roku życia. Zastosowanie aparatów pozwala na prawie normalny rozwój mowy (zależnie od wady słuchu) i dalszy intelektualny rozwój dziecka.
 
 
Wśród protetyków dysponujecie osobą posługującą się językiem migowym, to raczej rzadkość. Czy dużo osób korzysta z jego pomocy?
Językiem migowym posługuje się Ania Dyduk i ja. Mamy też głuchą praktykantkę, którą uczę wykonywania wkładek indywidualnych. Osoby posługujące się migowym czuja się u nas swobodnie, ponieważ pokonaliśmy barierę, jaka dzieli głuchych od słyszących. Staramy się dotrzeć do jak największej ilości osób, więc klientów z roku na rok przybywa.
 
 
Czy ozdobne aparaty cieszą się dużym zainteresowaniem?
Aparaty i wkładki o niestandardowym wyglądzie stosują osoby nieliczne. Ci jednak, którzy zdecydowali się odskoczyć od standardu są zadowoleni, ponieważ mają coś niepowtarzalnego co wyróżnia ich spośród wielu innych użytkowników.
 
 
W życiu codziennym jesteśmy narażeni na hałas i różne czynniki wpływające na pogorszenie słuchu. Proszę powiedzieć jak dbać o słuch?
Nie przesadzać z natężeniem i czasem w jakim słuchamy głośnych dźwięków. Potrzebna jest zmiana nawyków. Przykład: słuchanie muzyki przez słuchawki w autobusie lub tramwaju zamienić 
na czytanie książki. Użyć ochronników słuchu przy pracach hałaśliwymi elektronarzędziami. Podczas jazdy motocyklem używać kasku w którym uszy są osłonięte i nie świszczy wiatr...
 
 
Dziękuję za rozmowę. 
Autor / Źródło
Barbara Jendrzejczyk / Basia Jendrzejczyk

Komentarze (4) DODAJ

klara77
DROGA PANI BĄDŹ PANIE HA...
Jeden błąd nikogo nie skreśla to raz,każdemu się mogło to zdarzyć...a dwa widać,że nie masz pojęcia o czym mowa;/ Nawet sobie sprawy nie zdajesz ile w tym wszystkim biurokracji.
A to,że w tej firmie ktoś pomaga ludziom niepełnosprawnym (takim jak ja i mój syn) wypełnić dokumenty to tylko dobrze o nich świadczy.
POZDRAWIAM SERDECZNIE;)))
klara77 napisał/a:
klara77
Aparaty Słuchowe Sobiesław Wietecha to firma na serio rewelacyjna. Mam syna głuchoniemego od praktycznie urodzenia. Jesteśmy pod stalą opieka tej firmy od dwóch lat i mogę tylko napisać o nich ze są na serio wyjątkowi. Pan Wietecha ma bardzo dobre podejście do klienta, wszystko szlo sprawnie i bardzo szybko ( pomijając oczywiście " żółwie tempo" Pfronu;/, ale to już nie jego wina). Wszystko dokładnie tłumaczy,poradzi jakie aparaty kupić bądź nie. Pokieruje człowieka tam gdzie trzeba, nawet dokumenty pomorze wypisać;)
Bardzo się ciesze, ze jest ktoś tak wyrozumiały. Polecam ta firmę każdemu kto ma kłopoty ze słuchem.;)
klara77 napisał/a:
ha
Skoro piszesz "pomorze" to nie dziwię się, że Pan musi ci dokumenty wypisywać:D
ha napisał/a:
xxzz
nie słyszę,nie mam pieniędzy,czy mogłabym zapracować na aparat????
xxzz napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe