Eurovia Polska S.A. wykonawcą kolejnego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej
Dodano:
Czas czytania: 5 min.

Eurovia Polska S.A. wykonawcą kolejnego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej

Władze Rudy Śląskiej wyłoniły wykonawcę budowy kolejnego odcinka trasy N-S w kierunku północnym. Zrealizuje go firma Eurovia Polska S.A., która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę. Planowana inwestycja obejmuje budowę ponad 2,2-kilometrowego odcinka drogi, łączącego ul. Magazynową z ul. Piastowską. Łączna wartość prac wynosi 143,6 mln zł, a ich zakończenie przewidziane jest w ciągu 30 miesięcy od rozpoczęcia robót.

Eurovia Polska S.A. wykonawcą kolejnego etapu trasy N-S

Projekt trasy N-S od DTŚ do granicy z Bytomiem składa się z czterech odcinków: od węzła DTŚ do ul. Magazynowej, od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli. Władze Rudy Śląskiej wyłoniły wykonawcę budowy drugiego i trzeciego odcinka trasy N-S w kierunku północnym.

Prezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk podkreśla:

- Wyłoniliśmy wykonawcę budowy kolejnego etapu trasy N-S w kierunku północnym, czyli ponad 2,2 km odcinka od ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej. Jego realizacja pozwoli w praktyce na dojazd trasą N-S do granicy z Bytomiem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Eurovia Polska S.A. Trzeba jednak zaznaczyć, że firmy startujące w przetargu mają jeszcze czas na wniesienie odwołania. Zakres planowanej inwestycji obejmuje budowę drogi od powstającego aktualnie ronda na ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej w rejonie ul. Na Łąkach. Natomiast całe zadanie podzielone zostało na dwa odcinki: pierwszy - od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej oraz drugi - od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej.

Wartość robót budowalnych to 143,6 mln zł. Co ważne, na realizację zadania miasto ma zapewnione finansowanie z budżetu państwa. Całość tej części trasy powinna być gotowa w 30 miesięcy od momentu rozpoczęcia robót.

Równoległe prace na innych odcinkach

Przypomnijmy, że na ukończeniu jest budowa pierwszego odcinka trasy N-S na północ – od węzła z Drogową Trasą Średnicową do ul. Magazynowej. Ponadto niedawno miasto ogłosiło przetarg na budowę ostatniego odcinka trasy N-S na południe - od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego. Na to zadanie miasto również pozyskało środki unijne.

Władze miasta planują także przedłużenie trasy N-S w kierunku Mikołowa. Prezydent zapowiedział, że wkrótce ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji dla tego projektu.

Kluczowa inwestycja dla komunikacji w regionie

Powstały już cztery odcinki trasy N-S. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł. 

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. 

Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł. 

Czwarty etap trasy N-S został oddany do użytku pod koniec września 2023 r. Odcinek o długości 1 km przebiega od ul. E. Kokota do ulicy Bielszowickiej wraz z węzłem oraz przebudową ulicy Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1-go Maja, rondo na skrzyżowaniu ulic Bielszowickiej i 1-go Maja oraz odcinek ul. 1-go Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ulicy Gabora. Prace projektowe i budowlane wraz z nadzorem kosztowały ponad 114 mln zł. 

Autor / Źródło
Karolina Bauszek-Żurek / UM Ruda Śląska

Komentarze (13) DODAJ

domin
Za chwilę rozkopią drogi w Chebziu wokół stacji ORLEN, tutaj rozkopią ul. Orzegowską czyli dojazd do Goduli i z powrotem zostanie na około dwa lata utrudniony mieszkańcy będą znów stać w korkach i tracić czas i pieniądze. Czy ktoś o tym pomyślał?
domin napisał/a:
xxx
Wypożycz sobie rower.
xxx napisał/a:
kaczyk
Połączenie z a4 moim zdaniem najważniejszy odcinek realizować na końcu to chyba coś nie tak.
kaczyk napisał/a:
tt
drogopol chce wygrać kolejny przetarg dlatego w tym nie startowali
tt napisał/a:
stefa
Coś wspaniałego, bardzo dobra inwestycja.
stefa napisał/a:
real
W tej inwestycji powinny partycypować również sąsiednie miasta (na pewno Bytom i Mikołów). Ruda buduje też dla nich tranzyt.
real napisał/a:
boluś
To bydzie WTOPA rozciągniynto na dziesięciolecia ! FINANSOWO ! Odpowiedzialność osobisto ODPOWIEDZIALNYCH za TO URZĘDNIKÓW !
boluś napisał/a:
akurat tak
Głupki minusują cię ale boluś ma rację.
akurat tak napisał/a:
de bór
Boluś tyś chyba Mejer!
de bór napisał/a:
erwinkietasl
Ktoś musiał nieźle posmarować, że przetargu w Rudzie nie wygrał Drogopol.
erwinkietasl napisał/a:
ciekawy
A co sie staneło, że nie drogopol?
ciekawy napisał/a:
gość
widocznie vinci ma moce przerobowe i postanowił to sobie zrobić. czego nie rozumiecie? nawet jak drogopol wygrałby przetarg to i tak otaczarnia asfaltu jest eurovi.
gość napisał/a:
kpina + ironia / szydera
Jedyna posiadana koparka zdechła... xD
kpina + ironia / szydera napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe