Ruda Śląska: Godula bez tramwaju – trwa modernizacja torowiska
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Ruda Śląska: Godula bez tramwaju – trwa modernizacja torowiska

16 marca br. podpisana została umowa na modernizację torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli. W połowie kwietnia wykonawca przystąpił do prac, a co za tym idzie wprowadzone zostały istotne zmiany w organizacji ruchu tramwajowego między Rudą Śląską a Bytomiem.

Generalnym wykonawcą zadania pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest krakowska firma TOR-KRAK. W piątek 3 kwietnia przekazany został plac budowy, a w kolejnym tygodniu w terenie pracowali już geodeci. Teraz wykonawca prowadzi prace demontażowe torowiska, a to znaczy, że linia nr 9 zostanie skrócona.

W związku z pracami, od połowy kwietnia do odwołania wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • dla linii nr 5 nastąpiła korekta rozkładu jazdy,
  • tramwaje linii nr 9 kursują na skróconej trasie w relacji: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Chebzie pętla,
  • dla linii nr 17 nastąpiło zwiększenie ilości kursów oraz korekta rozkładu jazdy,
  • przywrócona została linia nr 30 kursująca w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla.

W celu zapewnienia możliwości bezpośrednich dojazdów na trasie Ruda Śląska - Bytom, linia autobusowa nr 121 e kursuje na trasie Halemba Pętla - Orzegów Waniora - Bytom Dworzec.

Na większości modernizowanego odcinka torowisko jest wydzielone z jezdni, zatem prace demontażowe nie powinny zakłócać ruchu samochodowego. W późniejszym czasie wprowadzone zostaną także czasowe zmiany w organizacji ruchu samochodowego.

Zadanie pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest elementem "Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską. Inwestycja obejmie modernizację ok. 2900 metrów toru pojedynczego, a umowa z firmą TOR-KRAK warta jest niemal 21 mln zł netto. Zgodnie z zapisami umowy całość prac ma zostać zrealizowana do połowy marca 2021 r

Autor
Karolina Bauszek-Żurek

Komentarze (11) DODAJ

zwolennik soku z buraka
Tramwaje Slaskie "wykolegowali" Pana Prezydenta MEJERA wciskajac mu przy podpisywaniu umowy - remont torowiska pozostanie jednotorowy,choc plany i fundusze byly na wybudowanie torowiska dwutorowegoj linii 9.Ciekawe. gdzie zaoszczedzone miliony zlotych "poszly" wg BURAKOW z Zarzadu TS -zapewnie do Zaglebia.
zwolennik soku z buraka napisał/a:
orzegowianka
Szkoda tylko że rozkład jazdy troche szwankuje na Nowy Bytomiu trzeba wykazać się dobrą kondycją by z autobusu 23 zdążyć na 121 o 15:28 przechodząc światła na ul. Chorzowskiej bo potem masz prawie 30 min czekania na kolejny 121
orzegowianka napisał/a:
dolas
Dobre:)
dolas napisał/a:
gość
Tylko co z tymi słupami trakcji, pomaluje się? żenada i tyle w temacie...
gość napisał/a:
jan45
No trwa parę tygodni temu rozkopali/zlikwidowali tory i tak to sobie stoi/leży i nic się tam nie dzieje !!!
jan45 napisał/a:
bladius
Czemu brak zastępczej linii autobusowych T-9 ?
bladius napisał/a:
pyndzel
Asanitarki to we lufcie bedom jechac,na Godula czy jak tam to pojedzie?????.
pyndzel napisał/a:
hanys
A sanitarki po torach jeżdżą.?
hanys napisał/a:
ratunek
Odpowiednio torowisko niskie płyty,płskie,sanitarka wszczycie awaryjnie pojedzie,albo jeden kierunek,puki remont trzeba szybko myslec.
ratunek napisał/a:
tylko prawda
Przeca droga mosz normalnie otwarto
tylko prawda napisał/a:
jo...
No w końcu o czym innym piszą bo był tylko temat mejer i koronawirus .a mało co na inne tematy co dzieje się w Rudzie Śląskiej.
jo... napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe