Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii
Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii
Dodano:
Czas czytania: 6 min.

Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii

Ponad 12,3 tys. odebranych połączeń telefonicznych, ponad 2 tys. zarejestrowanych spraw nadesłanych drogą mailową oraz ponad 1,7 tys. spraw nadesłanych przez platformę ePUAP. Do tego ponad 1,3 tys. zarejestrowanych pojazdów, 187 zarejestrowanych urodzin i 160zarejestrowanych zgonów, 17 udzielonych ślubów. Tak w skrócie wygląda bilans pełnego miesiąca funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia dla mieszkańców z powodu epidemii.

 

Urząd Miasta Ruda Śląska zamknięty dla mieszkańców został w poniedziałek 16 marca

Jedynie w sprawach pilnych, wymagających osobistego i niezwłocznego stawiennictwa, mieszkańcy mogą przyjść do magistratu, jednak jest to możliwe tylko i wyłącznie po uprzednim, telefonicznym umówieniu się z pracownikiem. W innych przypadkach pozostaje kontakt telefoniczny lub elektroniczny.

Jeszcze niedawno zamknięcie urzędu dla osób z zewnątrz wydawało się być czymś nie do pomyślenia. Jednak dziś już nikogo nie dziwi, że w głównej mierze sprawy załatwiane są „na odległość” – mówi prezydent miasta Grażyna Dziedzic. - W krótkim czasie musieliśmy przeorganizować pracę wielu wydziałów, w tym tak kluczowych dla mieszkańców jak: Wydział Komunikacji, Wydział Spraw Obywatelskich czy Urząd Stanu Cywilnego. Nowa sytuacja sprawiła, że w tym momencie to telefon i internet są podstawowymi formami kontaktu na linii mieszkaniec – urzędnik – dodaje.

Prowadzone przez magistrat statystyki pokazują, że przez ostatni miesiąc mieszkańcy kontaktowali się z urzędem głównie telefonicznie. Pracownicy odebrali w tym czasie ponad 12 300 połączeń telefonicznych. To o ok. 30% więcej połączeń niż przed zamknięciem urzędu dla mieszkańców.

Na terenie całego urzędu nowe połączenie jest odbierane średnio co 48 sekund. W pierwszym dniu zamknięcia z powodu dużej liczby połączeń przychodzących na chwilę zawiesiła się nawet nasza centrala telefoniczna – wspomina prezydent miasta.

Zdecydowanie zwiększyła się także liczba spraw kierowanych do magistratu drogą elektroniczną. Od 16 marca do rudzkiego urzędu nadesłano ponad 2 000 spraw drogą mailową, natomiast  ponad 1 700 spraw wpłynęło za pośrednictwem platformy ePUAP. To znacznie więcej niż w normalnym okresie roku. W przypadku maili to 40% więcej, a w przypadku spraw nadesłanych za pośrednictwem ePUAP-u wzrost ten wyniósł aż 70%.

 

Dodatkowo mieszkańcy mogą składać pisma w tradycyjnej formie za pośrednictwem znajdującej się przy wejściu do budynku urzędu, przy placu Jana Pawła II, „skrzynki podawczej”. Co ważne, pisma do niej wrzucane należy umieścić w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie. Na kopercie należy umieścić dane osobowe wnioskodawcy lub nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz krótką informację, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.

Taka forma kontaktu także cieszy się sporym zainteresowaniem. Średnio każdego dnia mieszkańcy doręczają nam ok. 70 pism – wylicza prezydent.

Pracownicy magistratu na bieżąco rejestrują zgony oraz narodziny dzieci

Od 16 marca do 15 kwietnia zarejestrowano 160 zgonów oraz 187 narodzin dzieci. Wydanych zostało także 87 dowodów osobistych. W Urzędzie Stanu Cywilnego udzielonych zostało także 17 ślubów. W tym czasie jedynie 8 par zdecydowało się na rezygnację z zawarcia związku małżeńskiego i odwołało uroczystość. 

 

W ciągu ostatnich 31 dni  zarejestrowano 1 348 pojazdów, przygotowano do odbioru 560 praw jazdy, a także zrealizowano 290 zgłoszeń o nabyciu i 310 zgłoszeń o zbyciu pojazdów. 

 

W mieście 24 godziny na dobę pracuje Straż Miejska oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego. W ciągu ostatniego miesiąca strażnicy miejscy dokonali blisko 1 tys. interwencji. Strażnicy nałożyli 160 mandatów karnych, z czego ponad 30 w związku z nieprzestrzeganiem nakazów w czasie trwającej epidemii. Do Centrum Zarzadzania Kryzysowego w przeciągu ostatnich 30 dni zgłoszono 330 interwencji, z czego aż 274 to sprawy związane z koronawirusem. Natomiast 40 zgłoszeń dotyczyło zgłoszeń o pomoc w zakupach dla seniorów. 

 

Wszelkie informacje o działaniach podejmowanych przez miasto w związku z epidemią koronawirusa, znajdują się na stronie www.rudaslaska.pl/koronawirus.

Autor / Źródło
Sylwia Machowska / UM Ruda Śląska

Komentarze (7) DODAJ

domin
Da się teraz zarejestrować samochód?
domin napisał/a:
puszek
Oby tylko nie "zabrali" możliwości załatwiania spraw przez internet. Bo obawiam się, że po wszystkim znowu ustawią mieszkańców w kolejkach do biletomatów...........
puszek napisał/a:
fafik
No właśnie. Co z bracią urzędniczą? Dlaczego ich tak wielu? Wiedzie im się pewnie tez niezgorzej. Idealny czas na redukcję rozbuchanych aparatów urzędniczych. Inna przybywa zarządzeń rozporządzeń praw ustaw i tego typu "wynalazków" dla których pączkuje aparat urzędniczy
fafik napisał/a:
grzesiek
A zatem kiedy redukcja etatów w Urzędzie Miejskim?
grzesiek napisał/a:
axelmixer
Okazało się, że 3/4 urzędników jest niepotrzebnych ?
axelmixer napisał/a:
ziga z wirku
Czyli spokojnie zatrudnienie można zmniejszyć o 30%, co drugi tam to naczelnik, zastępca, kierownik.
ziga z wirku napisał/a:
joo
Tak jak u ciebie w robocie
joo napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe