Nieszczęśliwy wypadek w autobusie! 83-latka trafiła do szpitala po gwałtownym hamowaniu
Dodano:
Czas czytania: 4 min.

Mieszkańcy stworzyli petycję na rzecz lepszej komunikacji publicznej w Rudy Śląskiej

Radny Rafał Wypior i członkowie grupy "Centrum Przesiadkowe Chebzie" wspólnie przygotowali petycję, która ma na celu poprawę komunikacji publicznej w Rudy Śląskiej. 

Petycja w celu poprawy komunikacji publicznej w Rudy Śląskiej

Radny Rafał Wypior wspólnie z członkami nieformalnej grupy "Centrum Przesiadkowe Chebzie" przygotowali petycję skierowaną do władz miasta, ZTM i GZM w sprawie usprawnienia komunikacji publicznej na terenie Rudy Śląskiej. 

– Niniejsza petycja ma na celu wyrażenie naszych dążeń i oczekiwań w zakresie usprawnienia systemu komunikacji publicznej w naszym regionie. Chcemy zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii, które uważamy za istotne dla poprawy jakości życia mieszkańców oraz efektywności transportu publicznego – czytamy we wstępie petycji.

Jakie kwestie zostały poruszone w petycji? 

Punktem pierwszym petycji jest zmiana rozkładów jazdy autobusów, tak aby zwiększyć efektywność komunikacji miejskiej. Autorzy petycji proszą o przeprowadzenie analizy, która umożliwi dostosowanie rozkładów jazdy i utworzenie harmonogramu, który zminimalizuje czas oczekiwania podczas przesiadek między liniami na wspólnych trasach (również w weekendy).

Kolejne punkty petycji odnoszą się do przedłużenia czasu kursowania linii 230 do godz. 23:00, budowy połączenia ul. Szyb Walenty z ul. Bukową, skomunikowania dworca w Chebziu, przywrócenia Kochłowicom szybkiego połączenia z centrum miasta (proponują wydłużenie trasy linii 139 do centrum Rudy Śląskiej), analizy i realizacji założeń z dokumentu ZTM oraz  maksymalnego wykorzystania tramwajów i autobusów dowożących pasażerów na dworzec w Chebziu i przystanki kolejowe (planowane do przebudowy lub budowy w ramach inwestycji Kolej+).

W petycji poruszono również temat rudzkich wiat przystankowych, które według jej autorów nie zapewniają dostatecznej ochrony przed warunkami atmosferycznymi dla osób oczekujących na przystanku, a umieszczone na nich nazwy przystanków są nieczytelne.

– Apelujemy do władz odpowiedzialnych za transport publiczny o uwzględnienie naszych postulatów i podjęcie konkretnych działań w celu poprawy dostępności i efektywności komunikacji publicznej. Naszym wspólnym celem jest stworzenie bardziej przyjaznego, efektywnego i zrównoważonego systemu transportu publicznego w naszym regionie – czytamy w petycji.

Petycję można podpisać bez wychodzenia z domu - TUTAJ. Wystarczy wypełnić krótki formularz kontaktowy i potwierdzić swój podpis poprzez otrzymaną wiadomość e-mail. Petycję podpisało już blisko 90 osób.

Autor
Wioletta Baborska

Komentarze (31) DODAJ

rudzianka
Przydałby się choć jeden nocny autobus, bo w godzinach 23-4 to nie jeździ totalnie nic. Ludzie jeżdżą z pracy, w weekendy z różnych imprez, i tak jak z Katowic do Chebzia się dojedzie, jak później pieszo z Chebzia trzeba iść. Tak jeździła przynajmniej T9 w nocy , teraz rozbili te tramwaje przez przebudowę i jeżdża tylko do 23 i od 4. Nie mówiac już o reszcie miasta, gdzie nie kursuje nic w nocy.
rudzianka napisał/a:
-s
Ten jeden przystanek, to dla starych dużo. A z Orzegowa to nie 200 m, tylko 15 minut spaceru. I to dla młodego. To już jest dużo.
-s napisał/a:
-s
Czyste siedzenia?:D gdzie. W busach już dawno nie ma czystych siedzeń. Kiedyś były obite skórą czy skóropodobnym czymś, i myło sie to elegancko. Teraz jest takie dziadostwo, na które tonę wody trzeba.
-s napisał/a:
rudolf
I stare baby z torbami usilnie próbujące wejść po stromych schodach do t9 mimo, że za chwilę podjeżdża niskopodłogowy autobus.
rudolf napisał/a:
kpina + ironia / szydera
Proponuję nadać wszystkim autobusom status pojazdu uprzywilejowanego w ruchu wraz z niezbędnym wyposażeniem - wtedy będą jeździły zgodnie z rozkładem lub nawet lepiej :-) W końcu teraz i tak w niektórych miejscach autobusy, szczególnie z obcokrajowcami za kierownicą, jeżdżą, jak uprzywilejowane, niekiedy doprowadzając do kolizji (Halemba I - 1. Maja/Lexa).Druga propozycja (jeśli ta powyżej nie przejdzie) to wydzielenie buspasów w całym mieście: tam, gdzie są dwa pasy w jednym kierunku, tylko w pewnym stopniu utrudni to życie zmotoryzowanym mieszkańcom. Tam zaś, gdzie jest tylko jeden pas... no cóż - zwykły Kowalski nie pojedzie swoim bolidem. Zawsze będzie mógł jednak skorzystać ze zbiorkomu: spóźnionego, w lato bez klimy, ale za to z nieotwierającymi się oknami (z niemieckiego demobilu) i ze współpasażerami, którzy mydło widują tylko w reklamie telewizyjnej... Dziękuję, ale nie skorzystam.
kpina + ironia / szydera napisał/a:
jorg
Chyba cie pre z tymi buspasami. Już i tak polikwidowali dwupasmówki, wszędzie jakieś wyspy, wysepki i zasieki. Wystarczy zobaczyć co zrobili na Wirku z 1Maja, tam to już całkiem masakra jakaś
jorg napisał/a:
trewor
Wypior jako radny powineneś zacząć działać samodzielnie, nie liczyć na inicjatywy mieszkańców. Po coś w końcu ktoś na ciebie oddał głos. Czas najwyższy zabrać się za ten komunikacyjny bur_del. W tym mieście przybywa tylko deweloperki z transportem i drogami nie robi się nic. Nie przybywa nowych dróg, parkingów. Przybywa tych co w tym mieście nocują. Widać to po zawalonych drogach i po rejestracjach nowych mieszkańców naszego miasta które w dużej części są z miast ościennych. Ci tylko tu nocują bo kupili tu tańsze niż np. w akatowicach lokum.
trewor napisał/a:
beton
Marne szanse. To jest beton nie do przebicia. Od roku analizują moje pisma: w wolne M24 z Katowic jest na Dworcowej XX:36, 118 ma odjazdy XX:37, proszę aby opóźnić odjazd 118 o kilka minut np: XX:43, bo M24 jest często lekko opóźniony i nie można się przesiąść .... groch o ścianę. Drugie: 147 zaczynający z Dworca w Chebziu 22:15 (kurs skrócony) od razu jedzie na Urząd Skarbowy, zamiast objechać Chebzie (Węglowa, Pętla, Dworcowa) i pozbierać ludzi z przesiadek bo SĄ! - parodia!
beton napisał/a:
zenobiusz
Patrząc jaka działa kzk gop/ztm ostatnie 30 lat, to można śmiało stwierdzić, że nie ma tam zatrudnionych kompetentnych ludzi.
zenobiusz napisał/a:
kiwi
Wiaty tragiczne i należy "podziękować" pomysłodawcy. Tak niestety jest, jak zatwierdza ktoś, kto stoi tylko na przystanku żeby zrobić zdjęcie i dać na fejsa :(
kiwi napisał/a:
nb
Jasne co jeszcze. A 70% ludzi a raczej patoli nawet nie myśli o skasowaniu biletu. Tramwaj t9 lub autobus 121 to istna patologia. Większości facetów siedzacych arbaitach na czystych fotelach z żubrem w rece i madki z wózkiem i reszta gromady obok.
nb napisał/a:
ano
A co masz do matek z wózkiem?Twoja matka kiedyś też cie woziła w wózku
ano napisał/a:
nb
Napisałem maDki. Połącz kropki
nb napisał/a:
boluś
I przywrócynie Rudzie dostympu do MORZA ! Czarniawka Kanałem Morskim ' Port bele ZAMETu !
boluś napisał/a:
bartek
Tak tylko o likwidacji jedynego sklèpu spożywczego przy Rosmanie w N Bytomiu nie pomyśl komu to służy na pewno nie osobom niepełnospram i wogõle ale prywaciarz jest ważniejszy taką to prawda.
bartek napisał/a:
maslo
Gratulacje
maslo napisał/a:
kasia
Można jeszcze by dodać okrążanie na stara Bykowine aż czterech autobusów (121,39,144,199)czesto o tych samych porach.Po co to kiedyś mega linia 215 bez okrężnej drogi
kasia napisał/a:
ala
„Radny stworzył petycję na rzecz lepszej komunikacji publicznej w Rudy Śląskiej“ - kto to pisze? Obcokrajowiec?
ala napisał/a:
marek
Wy pierwsze zajmijcie się nowym przystankiem na Wolności 23 bo mamy zamiar tam ściągnąć telewizje
marek napisał/a:
pasażer
Weź!Na niektórych przystankach nie ma w ogóle wiat,co tłumaczy się brakiem środków ,a na ten cel chcecie przebudowywać istniejące.Chcesz pan majstrować coś przy rozkładach jazdy.Czy myśli pan ,że w ZTM nie ma ludzi kompetentnych ,które się tym zajmują.Co do Chebzia.Bez sensu ,żeby każdy autobus jadący np ,z Goduli na Nowy Bytom nadrabiał trasę udając się pod sam dworzec.Jest to tym bardziej bez sensu,że nowa linia M-21 jadąca z Bytomia nie zatrzymuje się na przystanku Godula Inkubator,tam gdzie mogli by wsiadać pasażerowie z Goduli,Paryża,os.Powstańców Śląskich czy Orzegowa,bo autobus zaoszczędzi 1 minutę !!! CO do Chebzia osobiście mam rozwiązanie.Powinny za darmo kursować wagony tramwajowe z Pętli do dworca,tak często jak to jest możliwe.Dla ludzi korzystających z przejazdów koleją byłoby to bardzo duże ułatwienie.
pasażer napisał/a:
adaś
A kto pisze o przebudowywany istniejących wiat? Czytaj ze zrozumieniem.
adaś napisał/a:
godulorz
Po to jest M21 żeby niezatrzymywał się na każdym przystanku. Ten jeden przystanek, jakieś 200m, możesz się przejść. Korona ci z głowy nie spadnie. A zapomniałem, ty mieszkaż w pobliżu Inkubatora i nie chce ci się chodzić ale zawsze możesz ten jeden przystanek podjechać innym busem albo bankom
godulorz napisał/a:
godulorz
mieszkasz miało być
godulorz napisał/a:
mieszkanka z wirka
A gdyby tak na trasie Wirek kościół kierunek Katowic zamiast jednego autobusu 7 dołożyć przynajmniej jeszcze jeden autobus w tym kierunku
mieszkanka z wirka napisał/a:
ja2
wiaty do wymiany a co za tym idzie wyzucone pieniadze w bloto! ani ladne ani uzyteczne, ten kto na to pozwolil powinien poniesc konsekwencje!
ja2 napisał/a:
ja
no te 230 to jest smiech na sali! o poprwe prosi sie takze 155 i 255 szczegolnie w weekendy aby jezdzily o kazdej godzinie a nie jedzie powiedzmy 15,16 i 18 a gdzie 17? kto wogole wymyslal te rozklady... zapewne ktos kto nigdy autobusami nie jezdzil...
ja napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe