Musimy odczarować to miejsce - Anna Mrzyczek-Szczęsny, prezes rudzkiego Aquadromu
Dodano:
Czas czytania: 7 min.

Musimy odczarować to miejsce – Anna Mrzyczek-Szczęsny, prezes rudzkiego Aquadromu

Rozmawiamy z prezesem rudzkiego Aquadromu - Anną Mrzyczek-Szczęsny. 
 
 
Zarządza Pani obiektem od kilku miesięcy? Jak one minęły? 
Szybko i burzliwie. Nastąpiło sporo zmian. Były to intensywne miesiące zarówno dla mnie, jak i dla spółki. Najbardziej widoczne to przeniesienie administracji z sąsiedniego budynku do obiektu – wynikają z tego konkretne oszczędności (ze względu na konstrukcję umowy konieczne było zachowanie 3-miesięcznego okresuwypowiedzenia) oraz zmiany cennikowe. 
 

Przyjęła Pani na siebie trudne zadanie.
To prawda, nowych wyzwań nie brakuje. Nowe sytuacje i trudności pojawiają się każdego dnia. Zmiany dotyczą nie tylko mnie, ale także  zespołu, z którym współpracuję. Mam nadzieję, że czują i dostrzegają, że dla poprawnego funkcjonowania Aquadromu niezbędne jest zaangażowanie nas wszystkich.  
 

Jak przyjęły się zaproponowane zmiany – obniżka cen, bilety rodzinne? 
Przeprowadziliśmy badanie poziomu satysfakcji klientów – opinie były zaskakująco dobre. Klienci oczekiwali jednak obniżki cen. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom wprowadzaliśmy zmiany w cenniku. Z analizy cen u konkurencji wynika, że nasza oferta jest atrakcyjniejsza. Walczymy ze stereotypem, który się utrwalił, że "w Rudzie Śląskiej jest drogo”. 
Ważne było wprowadzenie bufora czasowego czy też podniesienie wieku dla dzieci, którym przysługują zniżki (z 10do 18 lat). Klienci z czasem to zarówno dostrzegają, jak i doceniają. 
 

Na podstawie porównania z obiektami konkurencyjnymi, co jest słabą i mocną stroną Aquadromu.
Zdecydowanie więcej jest mocnychstron – konkurencyjne ceny, dogodna lokalizacja, korzystne połączenie komunikacyjne, wysoki standard obsługi oraz wyposażenia, bogactwo posiadanych atrakcji. Oczywiście też piękne saunarium, które jest perełką na mapie Śląska. 
Nie doszukiwałabym się słabego punktu w samym obiekcie. Może być nim jedynie fakt braku strefy suchej. Wizerunek Aquadromu osłabia czarny PR oraz wiele niepochlebnych informacji, krążących na temat tego obiektu. 
Cała inwestycja została zrealizowana z kredytu, poręczonego przez miasto. Spółka od początku swego istnienia boryka się z problemami finansowymi, co jest często wykorzystywane przez osoby czy też środowiska nam nieprzychylne. 
 

Jak wyglądają rozmowy z przedsiębiorcami, którzy mogliby zainwestować wzagospodarowanie części suchej? 
Rozmowy są prowadzone, ale problem dotyczy wielu kwestii. Ze względu na to, że jesteśmy spółką miejską, obowiązują nas określone procedury, prawo zamówień publicznych, zgody ze strony właściciela, akceptacjiRady Miasta. Ta sytuacja wiele osób zniechęca – zarówno inwestorów indywidualnych, jak i banki. Inwestorzy są ostrożni, bo potrzebny jest duży kapitał, by zagospodarować pustą część obiektu.
 
 
Pojawił się temat zagospodarowania budynku szkoły i zaadaptowania go na hotel. Czy to byłoby szansą rozwoju dla Aquadromu? 
Temat ten jest aktualny od 2011 roku. Budynek ten wymaga dużych nakładów finansowych, by dostosować go do potrzeb i obecnych standardów. Są to plany na przyszłość. Zaplecze hotelowe to szansa dla obiektu – widać to na przykładzie parku wodnego w Tarnowskich Górach. 
 

Podczas spotkania prezydent miasta z mieszkańcami Halemby padła zgoda na korzystanie z parkingu przy Aquadromie przez mieszkańców okolicznych budynków. W jaki sposób Pani to skomentuje?  
Dysponujemy rozległym terenem i wieloma miejscami parkingowymi. Korzystają z nich zarówno nasi klienci, jak i goście hali MOSiR, mieszkańcy okolicznych bloków. Aquadrom jest właścicielem i ponosi wszelkie koszty utrzymania (odśnieżanie, utrzymanie czystości, dbałość o zieleń). Taka sytuacja wynika z faktu, że jesteśmy spółką miejską. 
 

Jakie plany, pomysły na kolejny rok? Czego możemy się spodziewać? 
Planów jest dużo, jednak często pojawiają się trudności z ich realizacją. Od września ruszyła w pełni profesjonalna Aquadromowa Szkoła Pływania, która cieszy się sporą popularnością. Oferta jest bardzo atrakcyjna dla dzieci. Niedawno uruchomiliśmy pierwszy kurs dla niemowlaków – to bardzo budujące, gdy widzę wypełnioną uśmiechniętymi klientami halę basenową. W poniedziałki i środy odwiedzają nas niemal zorganizowane grupy seniorów.
Chcielibyśmy rozpropagować 7-metrową tubę dla płetwonurków. Oferta ta trafia do wąskiego grona odbiorców. Organizujemy akcje (Dni tuby), by zachęcić do korzystania z niej. 
Chcemy zachęcić zwolenników czynnego spędzenia wolnego czasu do odwiedzenia naszego obiektu – planujemy wprowadzić weekendy tematyczne (weekend w określonym stylu). 
 

Pierwsze urodziny, czyli świętujemy...
Roczek ma być czasem, gdy odwiedzi nas jak najwięcej gości. Świętujemy przez 3 dni, w dniach 6-8 grudnia. Oferta na te dni jest bardzo bogata – dotyczy zarówno strefy rekreacji i sportu, jak i saunarium. Urodziny to promocyjne bilety wstępu, program rozrywkowo-artystyczny, możliwość wygrania atrakcyjnych nagród. 
 
 
Dziękuję za rozmowę. 
 
Autor / Źródło
Barbara Łukomska-Piłat / B. Łukomska

Komentarze (19) DODAJ

er
Polimex mostotal dziekujemy za niedokonczony aquadrom i stadion gornika!
er napisał/a:
rudzianka
a dla mnie ceny sa OK. przynajmiej parologia nie chodzi na basen[...]e wymoczyc. jak dla mnoe to bilet moze byc w tygosniu 50 za caly dzien i 100 zl w weekend i tak pojde :))
rudzianka napisał/a:
elka
Jaka prezes, taka promocja. Tak wygląda nie tylko Aquadrom, ale całe miasto. Na szczęście za rok wybory.
elka napisał/a:
bibi
młodym rodzinom za drogo,to jasne jak słonce
panowie bogatsi,to sie od rana do wieczra
pluskejcie ispiewejcie.
bibi napisał/a:
halembianin
odpowiednia osoba (ładna kobieta)na odpowiednim miejscu ,powodzenia :)
halembianin napisał/a:
ksiądz proboszcz
Kto cię kobieto obsadził na tym stanowisku ?
ksiądz proboszcz napisał/a:
babacia
PANI PREZYDENTOWA alleluja !!!!!
babacia napisał/a:
lukas
Kobieto weź się za robotę. Więcej skutecznej reklamy bo inne tego typu obiekty mocno się reklamują a Pani tu się czarami zasłania !!
lukas napisał/a:
waple
Nie znęcajcie się już nad tym obiektem.Jest ładny tylko miał pecha.Wykonawca pokpił sprawę i w Zabrzu otrzymał czerwoną kartkę a w Rudzie Śląskiej grał władzy na nosie.Te kilkakrotne przesunięcia w oddaniu tego obiektu do użytku zrobiły swoje.Coś zaczyna się dziać, znowu zle?Ja życzę powodzenia p. Prezes, temu obiektowi i należy to rozumieć i nam.Wszak tak czy siak musimy my go spłacić i oby koszty tego były najniższe.
waple napisał/a:
agrafka
śmiech mnie bierze jak czytam niektóre komentarze:/
Za drogo... Czy 10 zł za dwie godziny w wtorek lub w czwartek to dużo?? więcej pieniędzy wypu[...]ie z dymem papierosowym i na to to nie szkoda kasy... rozśmieszacie mnie ludziska. Najpierw zapoznajcie się z cennikiem i odwiedźcie to miejsce a potem piszcie głupoty i bzdety..wrr zryte berety
agrafka napisał/a:
obywatel
Ile jeszcze do niego dopłacimy ?
Mamy dość.
Ile zarabia prezes ? Dlaczego tak mało ?
Jakie długie mieli odprawy poprzedni prezesi ?
obywatel napisał/a:
obywatel
Brak odpowiedzi a to ponoć miejski obiekt mamy prawo wiedzieć. Może zróbmy akcję zapytaj swojego radnego w końcu powinien wiedzieć ?
obywatel napisał/a:
aro
pare miesiety temu 2 osoby w saunie doplacic musielismy 70 zł niedrogo ?
aro napisał/a:
aqua
najwięcej czarnego PR wokół obiektu robi obecna władza miejska!
aqua napisał/a:
marek
Dla rodziny za drogo?
Moim zdaniem bilet 1 + 2 na dwie godziny we wtorek 24 zł (promocja dla rudzian), to chyba nie wygórowana cena...
marek napisał/a:
marta w
za drogo za drogo... za darmo najlepiej byście chcieli.
marta w napisał/a:
wodny
dla rodziny stanowczo za DROGO.
wodny napisał/a:
marian.
Odczarować? Proponuję tak jak Czarnobyl. Zalać betonem. Ewentualnie dołożyć ogrodzenie i zrobić z tego płatny parking strzeżony. Będzie większy zysk i mniejsze koszta.
marian. napisał/a:
monia
co za debil...
monia napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe