Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka N-S!
Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka N-S!
Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka N-S!
Dodano:
Czas czytania: 3 min.

Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka N-S!

Trasa N-S wydłuża się również na południe! Właśnie ogłoszono przetarg na realizację kolejnego odcinka trasy, tym razem od ulicy Bielszowickiej do węzła autostradowego.

Trwa budowa trasy N-S

Planowany odcinek trasy N-S od ulicy Bielszowickiej do węzła autostradowego A4 będzie miał długość 0,6 km. Na realizację inwestycji wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 28 miesięcy, nie licząc okresu zimowego – od 15 grudnia do 15 marca. Prace będą obejmowały budowę łącznicy P-1 łączącej ul. 1 Maja zTrasą N-S w okolicach ul. Mostowej,  przebudowę ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4 oraz wlotów dróg poprzecznych do ul. 1 Maja z ulic: Wyzwolenia, Polnej, Mostowej oraz Olimpijskiej.

 Oferty można składać do 2 grudnia. 

Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka trasy N-S od ul. Bielszowickiej do węzła z autostradą A4 wraz z przebudową ul. 1-go Maja od autostrady A4 do ul. Wyzwolenia (przedłużenie istniejącej trasy N-S w kierunku południowym), budowa niezbędnej infrastruktury podziemnej i nadziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania drogi (kanalizacja deszczowa, oświetlenie, kanał technologiczny) oraz przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących z rozwiązaniami drogowymi urządzeń infrastruktury podziemnej i nadziemnej  - czytamy w ogłoszeniu przetargowym.

Na budowę pozyskano ponad 200 mln złotych unijnego dofinansowania. 

TREŚĆ OGŁOSZENIA PRZETARGOWEGO

A co dzieje się na innych odcinkach trasy N-S? Praca wre na odcinku od węzła z DTŚ do ulicy Magazynowej. Roboty ukończono już w ponad 70 procentach! Miasto otwarło już również oferty na budowę 2,2-kilometrowego odcinka od ulicy Magazynowej do ulicy Piastowskiej. Wciąż trwają procedury przetargowe, jednak władze chcą wyłonić wykonawcę w najbliższych tygodniach. 

Dodatkowo jeszcze w tym roku miasto ma zamiar ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji przedłużenia trasy N-S od węzła autostradowego do granicy z Mikołowem.

 

Mapa NS

fot. FB Michał Pierończyk

Autor / Źródło
Magdalena Świerczek / FB Michał Pierończyk, UM Ruda Śląska

Komentarze (14) DODAJ

tenzgoduli
Połączenie Goduli i Orzegowa z DTŚ za pomocą NS-ki to konieczność. Ulica K.Goduli z miesiąca na miesiąc zapycha się coraz bardziej, jest coraz więcej pojazdów jadących z Bytomia do tego na Chebziu dołączają kolejne z Świętochłowic. Wyjazd z Goduli na DTŚ (ok. 3km) pokonuje się nie raz i w 30 minut, to samo w drugą stronę gdzie zator spory powoduje skrzyżowanie z ul. Joanny
tenzgoduli napisał/a:
dolomit
Może przy okazji zlikwidują ten chory przejazd kolejowy przez środek miasta. Co z tego, że będzie NS jak wystarczy jedno zamknięcie szlabanów i korek prawie pod Plazę.
dolomit napisał/a:
cinek
Naucz się czytać ze zrozumieniem
cinek napisał/a:
darek
Założę się, że za 5 lat opublikują tą samą mapkę ale jedynie ze skończonym odcinkiem do magazynowej :)
darek napisał/a:
hadwao
Jak zwykle najważniejszy odcinek od Bytomia przez Godulę do DTŚ w Chebziu pominięty. Panie Pierończyk ja wiem, że dzielnice Godula i Orzegów są dla Pana jak kula u nogi, o której najlepiej zapomnieć i nie widzieć. W innych dzielnicach działalność handlowa na całego, a w Goduli jedna brudna i zatłoczona biedronka, no ale... Traktuje pan te dwie dzielnice jakby nie były w Rudzie Śląskiej. Swoją drogą proponuję panu aby o 7:00 próbował się pan przemieścić z Goduli do Chebzia, podobnie ok. 16:00 w drugą stronę. Czasem przejechanie 1km zajmuje 30 minut...
hadwao napisał/a:
mieszkanka
Ah pamiętam te stare plany według których już od kilku lat mieliśmy jeździć od Halemby aż do Szombierek nską
mieszkanka napisał/a:
adi
Wg tych wizualizacji droga z Wirku na Halembę znacznie się wydłuży.
adi napisał/a:
mieszkaniec
Droga w centrum miasta a gdzie ekrany akustyczne? Gdyby mieszkał tu prezydent to w ogóle droga by nie powstała ale że mieszkają zwykli ludzie to nawet ekranów nie trzeba
mieszkaniec napisał/a:
mysl
Jak internetu nie było to tylko rodzina wiedziała, żeś inny
mysl napisał/a:
n4u
byle nie ci co naprawiali pod wiaduktem na DTŚ koło mcdonalda - bo tam już wszystko popękało a nawet zimy jeszcze nie było
n4u napisał/a:
zefel z goduli
dalej nie potrafię zrozumieć dlaczego odcinek z Bytomiem jest w ostatniej fazie do realizacji- przecież to on jest w tej całej sprawie najważniejszy bo rozładuje korek na drodze 925 przez Godulę i Chebzie i wtedy ta nowa trasa NS nabierze sensu i się "zapełni" samochodami.Teraz przecież ruch na NS jest znikomy.
zefel z goduli napisał/a:
asik
Widać zes z Goduli i nie jeździsz ns skoro piszesz głupoty
asik napisał/a:
brajanusz
Jak NS "się zapełni" to będzie tam więcej wypadków i częste korki :), ale wtedy będzie można tam postawić ograniczenie do np.50 i policja będzie "pilnować bezpieczeństwa" ;-) tzn. zwiększy wpływy do budżetu
brajanusz napisał/a:
berga
No nie, najważniejsze jest spięcie DTS z A4, i puszczenie tym łącznikiem ruchu z całej "strefy przemysłowej", odciążając 1go maja, które notabene już nie jest DW 925, właśnie trasa NS przejęła ta role.
berga napisał/a:

Adres email nie będzie widoczny na liście komentarzy.

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe